A Canada Day Crossword

The Canadian Museum of History and the Canadian War Museum have put together a special Canada Day celebration in the form of a crossword. The Old Log Church Museum has an artifact within this crossword. Happy Canada Day everyone!

The clue for our artifact is: The Yukon’s northern most community where Sarah Abel used this purse.

Liens vers l’objet : La communauté la plus au nord du Yukon ou Sarah Abel à utiliser cette sac a mains.

DSC_0143.jpg

Artifact Description: This bible bag belonged to Sarah Abel. The front and back of the bag is made of turquoise corduroy with side panels of burgundy corduroy. 3 flowers made from wool cloth are appliqued on the front and back of the bag in the colors yellow, pink and orange. The flowers are outlined in beadwork and 2 rows of white beads connect the flowers and serve as stems. A row of gold rickrack encircles the flowers. The bag is edged with white wool cloth fringe. The bag is open at the top. The handle is made of burgundy corduroy and is decorated with two rows of rickrack and one row of ribbon with floral design.

Sac biblique qui appartenait à Sarah Abel. L'avant et l'arrière du sac sont en velours côtelé turquoise avec des panneaux latéraux en velours côtelé bordeaux. 3 fleurs en drap de laine sont appliquées sur le devant et le dos du sac dans les couleurs jaune, rose et orange. Les fleurs sont entourées de perles et 2 rangées de perles blanches relient les fleurs et servent de tiges. Une rangée de rickrack d'or entoure les fleurs. Le sac est bordé d'une frange en tissu de laine blanche. Le sac est ouvert en haut. La poignée est en velours côtelé bordeaux et est décorée de deux rangées de rickrack et d'une rangée de ruban à motif floral.